Mimochodem, tohle mu fakt nezávidím. Bude sedět u stolu, kolem něj bude několik snaživých mopslíků typu Ondřej Kolář nebo Danuše Nerudová, ale proti němu bude sedět Kateřina Konečná, nebude nic říkat, ale jen se na něj bude mnohovýznamově usmívat…
Nicméně vězte, že náš strategický komunikátor nezahálí a kromě toho, že dává rozhovory, které Fialovi pokaždé uberou jedno až dvě procenta preferencí, tak se skutečně pokouší o strategickou komunikaci. A normálně ho podezírám, že si to přečetl u mě, protože jsem nedávno v jednom článku napsal, že kdybych byl strategickým komunikátorem já, snažil bych se vyprávět příběhy o tom, jak mladí pomáhají starým, jak uprchlíci pomáhají domácím, jak jsme všichni semknuti, jak je Fiala náš táta a Markéta Pekarová naše máma, vyprávěl bych o dobrovolnících na povodních a tohle všechno bych cpal do infantilních krátkých videí, které bych pouštěl na Tiktoku.
Ale musím začít od začátku…
Asi nejvíc státních zaměstnanců mě čte na Vnitru. Tam jsou celé chodby, kde u kafe probírají, co Vidlák zase napsal a interně říkají naší vládě „pětisračka.“ Inu, i když mediálně to tak nevypadá, Rakušan fakt není oblíbeným ministrem. Je všeobecně a zavile nenáviděn většinou podřízených a tak není divu, že na něj bonzují, kde mohou.
Včera mi přišel mail jednoho zaměstnance ministerstva vnitra, kde mi zatepla hlásil, že PreVítek s Foltýnem spojili síly a chtějí pomocí dojemných lidských příběhů popularizovat práci ministerských úředníků. A pustili se do toho s vojáckou rázností (takže od začátku blbě). Rozeslali podřízeným mail následujícího znění:
Vážená paní generální ředitelko,
Vážený pane generální řediteli,
Vážená paní ředitelko,
Vážený pane řediteli,
obracím se na Vás v souvislosti se společnou iniciativou Ministerstva vnitra a týmu strategické komunikace Úřadu vlády. Cílem iniciativy je podpořit komunikaci veřejné správy.
Rádi bychom ukázali příklady práce našich kolegů/kolegyň formou stručných sdělení, krátkých příběhů z oblasti veřejných institucí, kde naši zaměstnanci prokázali, že svoji práci dělají skvěle každý den.
I když veřejné instituce a její výsledky často představují kolektivní úsilí a koordinaci širokých týmů, máme zájem o zdůraznění příběhů jednotlivců a malých skupin. Rádi bychom ukázali, jak konkrétní zaměstnanci nebo úzké týmy s osobní angažovaností a odhodláním dokázali přinést významné změny.
Za tímto účelem shromažďujeme příběhy a příklady, které ukazují, jak práce našich zaměstnanců kladně ovlivňuje životy občanů a společnosti. Hledáme příběhy, které ilustrují nejen profesionální přístup, ale také ukazují lidskou stránku naší práce.
Dovoluji si Vás proto oslovit s žádostí o spolupráci a sdílení takových příkladů za Vaši organizaci. Jednat by se mělo o velmi konkrétní příběhy, které mohou být zaznamenané v nejrůznějších formách. Mohou to být například i o děkovné dopisy, pochvalná vyjádření zahrnující informace, ze kterých lze stručně takový příběh napsat. Podrobnější informace posíláme v příloze.
Požádám Vás o zaslání takových příběhů ideálně do pátku 18. října 2024, a to prostřednictvím e-mailu ředitele mé kanceláře (mail). V případě jakýchkoli dotazů či pro další informace se na nás neváhejte obrátit.
Děkuji za Váš čas věnovaný tomuto tématu.
Podepsána státní tajemnice
A protože strategickou komunikaci řídí voják, který umí jen vojenské příručky, tak jim k tomu ještě udělal manuál v příloze, který vypadá následovně:
Konkrétní příběhy zaměstnanců, které stojí za zviditelnění
I. Jak na to?
I když veřejná správa a její výsledky často představují kolektivní úsilí a koordinaci
širokých týmů, máme zájem o zdůraznění příběhů jednotlivců a malých skupin, které
hráli klíčovou roli v těchto příbězích. Chceme ukázat, jak konkrétní úředníci nebo úzké
týmy s osobní angažovaností a odhodláním dokázali přinést významné změny a konkrétní pozitivní dopad. Tyto příběhy nám umožňují lépe pochopit a prezentovat
přínos jednotlivců v rámci širšího státního aparátu, čímž reflektují skutečné lidské úsilí
a osobní obětavost, které stojí za úspěchy veřejné správy jako celku.
Silný úvod
Krátké a výstižné uvedení do situace, které upoutá pozornost a jasně vysvětlí, proč je příběh důležitý.
Kontext
opis situace nebo problému, který úředníci řešili. Mělo by to zahrnovat informace o výchozím bodu, problémech nebo výzvách, které čelili.
Akce
Podrobný popis kroků a opatření, které úředníci podnikli. To zahrnuje konkrétní činnosti, inovativní přístupy nebo řešení, která byla aplikována.
Výsledky
Kvalitativní a kvantitativní popis výsledků a dopadů na občany nebo komunitu. Zahrňte konkrétní údaje, které ukazují zlepšení nebo úspěch (např. snížení doby čekání, zvýšení spokojenosti, záchrana zdraví, majetku, vyřešení bezvýchodné situace).
Osobní příběhy
Zahrňte citace nebo svědectví od lidí, kterým úředníci pomohli, pokud je to možné. To
dodává materiálu lidský a emocionální rozměr.
Vizuální materiál
Použijte fotografie, grafy nebo infografiky, které ilustrují příběh a jeho dopady. Vizuální prvky pomáhají lépe komunikovat výsledky a dělají materiál atraktivnějším.
Ohlasy a uznání
Zahrňte jakékoliv pozitivní ohlasy od veřejnosti, médií nebo jiných institucí, které potvrzují úspěch projektu/činu/příběhu/pomoci.
Závěr
Shrnutí klíčových bodů a výzva k akci/následování, pokud je relevantní (např. povzbuzení k dalšímu zapojení nebo spolupráci).
Jak jsem si tohle všechno přečetl, rozhostil se v mé duši hluboký mír. Strategický komunikátor neví o komunikaci vůbec nic. Neví, co by měl zobrazovat, neví, jak by měl pracovat a tak dělá to, co dělá každý špatný manažer. Udělá poradu a doufá, že se v záplavě řečí vyskytne něco geniálního. Zaměstnanci ministerstva z toho mají samozřejmě srandu, protože se po nich chce spisovatelská práce, o které nic nevědí a zachránit to má tupý manuál.
Neříkalo se, že Foltýn angažoval někoho, kdo komunikaci rozumí? Někoho, kdo dělal kampaně? Zvonku to tak teda nevyzerá. A zevnitř zřejmě také ne.
Panu plukovníkovi gratulujeme a posíláme klíčenku. Právě úspěšně rozvrátil další ministerstvo a podařilo se mu skoro nemožné, Rakušan je svými úředníky považován za ještě většího blba, než byl považován doteď.
Vlastně by mě zajímalo, kdo jako první dostal ten nápad, že strategickým komunikátorem udělají vojenskou gumu. Podle mě to musel být ten stejný, kterého napadlo, že vojenskou gumu udělají prezidentem.
Jako bych zažíval jev dejavu. Jako bych opět cítil sílící zoufalství předchozího režimu v době před jeho zhroucením. Ku…va, to není možný. Čím dál tím víc jsem utvrzen v přesvědčení, že si přivlastnili jejich metody…, že jim jsou příkladem.
No, Foltýn už žádný zázrak nepředvede, ale ČT asi ještě neukázala dno…Dnes v Událostech kolem 19.30 předvedla doslova orgie protiruské propagandy (zneužila případ Vrbětice), v zásadě se jednalo o psychologickou přípravu na válku, což se snad od veřejnoprávní televize za naše peníze neočekává…
V Orwellovi 84 je dobrý návod: udělat Slovník fialového newspeaku – novořeči fialovců. Aby bylo jasno😁
…dalo by se též říci, že již neví, jak dál balamutit lidi, strategická komunikace není nic jiného než přejmenovaná ideologie (je třeba modernizovat), ve jmému, ve prospěch liberální demokracie, jejich vůdců, politiků, protagonistů, slouhů a samozřejmě velkých peněz, které stojí nepozorovaně v pozadí, nic víc nic míň…..
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/-Nejsem-organ-Fiala-musel-odpovidat-na-dotazy-o-Foltynovi-763308
Tady je k tomu pokracovani.Vypada to,ze zadat indormace po vlade je jako psat si s nekym ne uplne pricetnym
No o je orgán, jenom neví že pohlavní.