Nakolik herečtí představitelé skutečných aktérů jednali jako ve filmu, a nakolik jsou akce a dialogy smyšlené, těžko říci. Současná vládní propaganda, ale nečouhá z filmu jako sláma z bot, jen trošinku vyčuhuje v celkovém vyznění.
Hlavním cílem filmových „rozhlasáků“ bylo zrušení cenzury, svoboda vyjadřování. Jde o opačné cíle, než nastavuje současná vláda se svými poskoky. Vedení KSČ si vynucovalo naprostou kontrolu médií, kterou tehdy nenazývalo „bojem proti dezinformacím“, jako dnešní vláda v čele s ODS, ale šlo jí o totéž, bránit šíření nepříjemných zpráv a komentářů. Autoři filmu děkují ministryni Janě Černochové z vládní ODS. To je tedy bizár.
Rozhlasáci ve filmu touží po možnosti zveřejňovat zprávy z více zdrojů a nezávisle je z více zdrojů ověřovat. To je to, co je dnes potíráno. Smějí se používat jen zdroje „západní“ a ukrajinské. Tehdejší zprávy se mohly odkazovat jen na sovětské zdroje a zdroje „socialistického tábora“, se „Sovětským svazem na věčné časy a nikdy jinak“, ČSSR byla „pevnou hrází míru a socialismu“. Dnes „patříme na Západ“, jehož nerozbornou jednotu si rozvracet nedáme. Tehdejší Sovětský svaz začínal stagnovat. Dnešní Západ začíná stagnovat a podléhá v mnoha oblastech vnitřnímu rozkladu.
Na jaké správné straně chtěli stát tehdejší rozhlasáci? Ani na straně té, ani oné. Věděli, že lež udržuje u moci stagnaci směřující k úpadku, a jen pravda poskytuje potřebnou zpětnou vazbu. To víme i my dnes, když se vláda přecházející od stagnace propracovává k úpadku.
Subjektivní ideu autorů filmu nechme stranou, důležitá je objektivní idea filmu. Tu lze zobecnit i na dnešní dobu. Jestliže Evropská unie a její domácí přisluhovači prosadí cenzuru, půjde to s naší republikou a jejími občany rychle z kopce. To už se děje.
Dobře napsané. Bylo by možné v tomto duchu pokračovat v dalších desetiletích. 60. léta byla snad nejúspěšnějším obdobím v dějinách Československa ve všech oblastech. 70. a 80. léta řešila potřeby lidí, ne byznysu. Masívní výstavba bytů, vyspělá průmyslová výroba, vyváželi jsme celé investiční celky ( cukrovary, pivovary, rafinerie ropy, elektrárny, strojírenské a hutní závody, jenom ČSA létaly do… Číst vice »
od madla🇺🇦tak videt akorat styk s cernochovou🇺🇦sverakem snad i. zelenskym🇺🇦
Od herce z ohavného fašistického klipu “Přemluv bábu…” odmítám spatřit jakoukoliv jeho údajnou uměleckou tvorbu. Ten se nikdy nezmění. Má to i v rodině, jeho tatínek měl být nějakým funkcionářem ODS. Poděkování Černochové…kritika cenzury, která je dnes znovu na pořadu dne. Brrr.
Jaké opravdu umělecké dílo může od takového duševního giganta asi vzejít, že.
Skvěle Karle máte plus.
Je zajímavé, že na tyhle fleky se vždy dostanou ti nejhorší paraziti, kteří zblblý mamonem skrytě pomohly rozvrátit režim, protože je platil průměrem.
To se u současných parazitů nemůže stát, protože jsou dobře placeni a tím mají o svá koryta strach.
Není divu, že současný režim je nazýván neomarxismem. Jsou totiž zřetelné, nepřehlédnutelné rysy stejného “rukopisu” tehdejšího i dnešního režimu. Převládají stejní “típci” politických exponentů, ovšem tehdy nebyli v rozhodujících pozicích. To si přesvědčení komunisté ohlídali. Rozdíl mezi nimi spočívá pouze v jimi zdůrazňovaných jiných narativech, tehdy a nyní. Toto oportunistické chování je však živilo… Číst vice »
Neomarxismus a podobné neo.—k hovadinám dnešní politické i kulturní reality, jsou dnes jen snahou kapitálu dehonestovat skutečný marxismus a znemožnit, aby v rámci současné a budoucí krize kapitalismu lidé nehledali inspiraci v letech minulých!
Pane Davide žádná cenzura je nespasí ale lidé na tom budou hůř zatím než se opravdu naštvou a půjdou do ulic. Předvedli to Češi za Husa Francouzká revoluce nebo VŘSR a v dalších zemích kde se naštvali. Svoje filmy si mohou strčit za klobouk .