„Rozvoj SMC neznamená jen rozvoj Arktidy, ale také propojení regionů naší země a mezinárodní spolupráci. První loď společnosti Newnew Shipping Line vyrazí v blízké budoucnosti z Číny po Severní mořské cestě do Archangelska. Na srpen jsou naplánovány čtyři plavby z Archangelsku do Číny. Celkem plánuje společnost Newnew Shipping Line v letošním roce uskutečnit až 12 plaveb“, uvedl Vladimír Panov.
Připomeňme, že první železniční Expres Severní mořská cesty č. 1 s kontejnerovým nákladem, který bude po SMC dopraven do Číny, vyjel z logistického centra u Moskvy do Archangelsku 5. července. Přepravy se zúčastní Atomflot a čínská lodní společnost NewNew Shipping Line. Předpokládaná doba přepravy bude činit 25 dnů.
Slavnostní zahájení provozu Express Severní mořská cesta č. 1 se uskutečnilo za přítomnosti mimořádného a zplnomocněného velvyslance Čínské lidové republiky Čang Chan-chuej, generální ředitelky Ruského exportního centra Veroniky Nikišinové, gubernátora Archangelské oblasti Alexandra Cybulského, zástupců státní korporace Rosatom, vlády Moskevské oblasti a čínských a ruských podniků.
K vypravení rychlovlaku došlo měsíc po podpisu dohody mezi Rosatomem a společností Hainan Yangpu NewNew Shipping Co. Ltd. na Petrohradském mezinárodním ekonomickém fóru. Dokument předpokládal organizaci celoroční kontejnerové přepravy mezi přístavy Ruska a Číny s využitím vod SMC.
Podle dokumentu organizace celoroční kontejnerové přepravy mezi ruskými a čínskými přístavy zahrnuje založení společného podniku pro projektování a stavbu kontejnerových lodí vysoké ledové třídy (jeden z parametrů lodi, ukazující na schopnost plout v těžkých ledových podmínkách, pozn. překl.) a společný provoz arktické kontejnerové přepravy.
Pro Novou republiku vybrala a přeložila PhDr. Vladimíra Grulichová
Takhle mela fungovat globalizace..”Nicit prikopy” ..budovat pro vsechny…Jednem se to nelibilo…Chteli to ovladat…
A navíc plánujou namísto Suezu (nebo vůbec kolem Afriky, co teď lodě z Číny do Evropy a do Ameriky East Coast musí) cestu z Omanského zálivu v iránském přístavu Bandar Abbas přes Irán železnicí do Kaspického moře a pak už je to jen co by kamenem dohodit do Moskvy.
Rusko Čína a BRICS si vystačí sami a na nějaké sankce a házení klacků pod nohy se mohou vykašlat. Vždy se dá vytvořit obchodní cesty nebo se nějak domluvit.