K této utajené reformě se do konce května může vyjádřit odborná i široká veřejnost. To by o ní ovšem musela vědět. Vytvořili ji prý odborníci (na co asi), pod hlavičkou Národního pedagogického institutu. A protože podle ní už nejsou důležité exaktní znalosti, ale jak a co si mají žáci myslet, mají se touto reformou napříč obory prolínat průřezová témata jako je například péče o wellbeing nebo udržitelné prostředí. Protože je fuk, že 2. světovou válku rozpoutalo Německo a ne nějaké divné Nacisticko, hlavní je, že se při tom budete ve škole cítit dobře. Pokud vás teda zrovna nesejme spolužák ze světa a kultury, o které si nebudete moci nic špatného ani pomyslet.
Protože samozřejmě i důraz na liberálně demokratické multikulturní hodnoty místo hloupého memorování historických faktů bude obsahem této převratné reformy pod pracovním názvem (mým), jak udělat z dětí poslušné blbce. Zvláště se prý promění výuka dějin 20. století s důrazem na nedemokratické režimy a společenský extremismus. Kdo určí co to je ten extrémismus? Elfové? Cemper? EDUin nebo Bob Kartous?
A co ještě zbývá? Aby starší generace a pamětníci skutečných událostí vymřeli. A poté to mladé generaci natlouct do hlav s tím, že tak to má být a nikdy už to nemá být jinak. Že vám to něco připomíná? Že tak začínají všechny diktatury? No však….
Pamatuji se jak jsem se smál v Rudém Právu článku nějakého Jelínka (tenkrát Jelínkové nebyli ještě politologové), kde tvrdil, že to co tam na tom Západě vidíme, je jen pozlátko. To jsem tam už před vyšlým článkem několikrát byl. Ano byli tam krásně opravené domy hezky všude uklizeno, zboží zabaleno do… Číst vice »
A dříve narození pamatují časy bez 1.- Kčs za recept, kdy moje babička si denně píchala inzulin injekcema vyvařenýma na plynu a nestálo ji to ani tu 1,- Kčs po nějakých 40 let, a dožila se vysokého věku. Stačí si jen zagoglovat se dozvědět, jak v kapitalistickém pozlátku taková péče stojí. Např.: https://www.bbc.com/news/world-us-canada-47491964 Toto… Číst vice »
O jakém odobí našeho školstství paní Marková píše, to přesně nevím.Ale jako student, jsem si v šedesátých letech přečetl v Technickém magazínu stať Ing.Zemana o tom, jak je na tom naše vysoké školství špatně. Tehdy jsem si o tom nemyslel nic, byla to statistika a neměli jsme žádné skutečné srovnání se se světem, jak na… Číst vice »
Jenže na jaký praktický život? Pod diktátem jedné strany! A pokud i bylo to socialistické vzdělání v čemsi lepší než to na západě, pak to byly jen rozdíly na cestě celkového úpadku vzdělanosti celé naší civilizace. Já mám za sebou taky školy 60. a 70.let, takže o “kvalitě” jsem se přesvědčil na vlastní kůži. A z pohledu doby… Číst vice »
Velmi prosím, mohl byste ty “ZADRŽOVANÉ INFORMACE”, které máte na mysli, blíže specifikovat?
“…nejen naši vysokoškoláci, ale středškoláci i vyučení se na tak zv.západě uchytili a převážně dobře uživili.” Jó, to jsme si vždycky fandili, zlaté české ručičky, atd. Jiné ručičky, které nejsou tak moc zlaté, jako ty české, tam asi nikdy neměli, jak to tam bez nich asi zvládli? Že se tam uchytili i ty… Číst vice »
Co si budem povídat, na tom vysněném Západě se muselo oproti tuna pořádně makat. Jednomu navrátilci po revoluci jsem povídal, že oni se tam měli a jak si polepšili, zatím co my tu trpěli. Odpověď. Já bych neodešel, já musel, protože mě komunisti donutili. Oni neutikali ze své vůle za lepším Tak… Číst vice »
A to už nedoložil, jak ho ti komunisti “donutili”? Možná, že utíkal před bodáky okupantů, jak mnozí na Západě pak vyprávěli, aby se nad nimi tam usedavě rozplakali, tak rádi, že ti okupanti zůstali jen tam. Přečtěte si jak jeden náš, co zve v TV, aby se lidi uvolnili, jak píše,… Číst vice »
“A my jsme se tomu světu smáli, protože jsme prostě byli lepší.” V zásadě je to pravda. A byli jsme lepší a nic nás to nestálo, jako co to stojí na Západě. Nicméně je nutno přiznat, že my jsme se nikdy moc světu nesmáli, vždy jsme pokukovali po “západním pozlátku”, a to i po vysněných školách tam velkých… Číst vice »
Co chtít po těch kteří chtějí zlikvidovat státy a jejich lidi co převrací dějiny a manipulují s historii je je třeba poslat pryč nebo to lepší nebude. Ideologické šílenosti budou zatím vyučovat ve škole
Odborníci tvrdí, že objektivní pohled na historické události je až zhruba za 300 let. Velmi mne zajímá, jak to budou ve školách řešit.
A to vše je důsledkem třetí největší geopolitické katastrofy 20.století(po dvou válečných konfliktech vyprovokovaných světovým kapitalismem), rozpadem Sovětského svazu v r.1991!!A to je stále jenom začátek.