Více informačních zdrojů: Zřícení mostu v Baltimoru bylo „naprosto geniálním strategickým útokem“ na kritickou infrastrukturu USA – nejspíše kybernetickým – a naše zpravodajské služby to vědí. Z hlediska informační války právě rozdělily USA podél Mason Dixonovy linie přesně jako za občanské války.
Druhá nejvytíženější strategická silniční komunikace v zemi pro přepravu nebezpečného materiálu je nyní na 4-5 let mimo provoz – tak dlouho prý bude trvat, než se zotaví. Most byl postaven speciálně pro přepravu nebezpečného materiálu – pohonných hmot, nafty, propanu, dusíku, vysoce hořlavých materiálů, chemikálií a nadrozměrných nákladů, které se do tunelů nevejdou – tento zásobovací řetězec je nyní ochromen.
Nenechte se mýlit: z hlediska plánování, načasování a provedení šlo o mimořádný útok.
Dvěma kritickými součástmi mostu jsou dva nosné pylony na obou koncích, nejblíže k pobřeží. Jsou větší, silnější a hlubší než cokoli jiného. Jsou to kotevní body a oni věděli, že zasažení kteréhokoli z nich by znamenalo smrtelnou ránu pro integritu mostu.
Půl míle mostu šlo do řeky – pravděpodobně bude nutné postavit nový. Také způsobili tak velké škody na strukturální integritě spodní betonové části, že to není vidět & nepoznáte to, dokud vrak nerozeberou. Zničení konstrukce pravděpodobně absolutní.
Útok byl dokonale cílený.
„Přišli na to, jak nás zničit. Dokud se budete držet dál od zubů americké armády, můžete USA rozebrat na kousky. Jsme arogantní a nevědomí – smrtící kombinace. Obama řekl, že Ameriku zásadně změní, a to se také stalo. Právě teď se nacházíme v jízdě volným pádem na horské dráze – bez brzd – jen nabíráme rychlost.“
Záběry ukazují, že nákladní loď se vůbec nedostala do příjezdového pruhu v kanálu. Než se dostanete do té zatáčky, musíte být v kanálu. Umístění bylo přesné/záměrné: vybral si zatáčku na řece, kde musíte zpomalit a zavázat se – jakmile se v této oblasti zavážete, nemáte dostatek prostoru k manévrování.
Měli jste mít přístavního lodivoda, který by loď řídil. Bez přístavního lodivoda nemáte překonávat žádné překážky.
Vybrali si úplněk, aby měli maximální posun přílivu a odlivu – stoupání a klesání. Svižný tok v té řece v normální den & v poslední době hodně pršelo, takže voda už se pohybovala dobrým tempem.
Zasáhla ji s dostatečnou kinetickou energií, aby vyrazila nosný pylon zpod dálnice – což fatálně oslabilo rozpětí a 50 procent mostu pak spadlo do vody.
Všechny tyto faktory, když se na to podíváte – takhle se učí lidé, jak tento typ útoku provést, a v systému zůstalo tak málo lidí, kteří to vědí. Na hřišti máme juniorský tým.
Obrovské navigační překážky. Obrovská logistická noční můra, jak to uklidit. Počet mrtvých je tragický, ale není to celé měřítko útoku.
Takový most se neustále opravuje – vždy v noci, protože je tam velký provoz a přes den tomu nemohou bránit. Takže obavy jsou o opraváře, kteří pracovali pěšky (mimo svá vozidla) a kteří teď mohou být ve vodě – v tomto ročním období maximálně 48 stupňů (Farenheita což opovídá 8,9°C).
Když odříznete Baltimore, přerušíte hlavní severojižní nebezpečný koridor (I95) na polovinu. Nyní musí město objíždět – nebo jet někam jinam.
Abyste mohli část nákladu přesunout tunelem, můžete získat povolení, ale ta se získávají pomalu a vyžadují systém doprovodu, který je drahý a musí se provádět v noci.
Na každých 100 dolarů, které se dostanou do města, připadá 12 dolarů z přepravy. Věřte, že to ochromí město Baltimore v době, kdy nemá prostředky na obnovu.
**
Lara Logen, český překlad Zvědavec
Kdo je Lara Logan:
Americká investigativní novinářka, která o sobě říká, že nemá ráda tyranii. Podívejte se například na reportáž Lary Logan z 26.2. ve Washingtonu, D.C., kde senátor Ron Johnson diskutoval u kulatého stolu na téma “Federální zdravotnické agentury a kartel COVID”: Co skrývají?
Článek vyšel na Twitteru 26.3.2024 a do dneška jej četlo 5,4 miliony lidí, byl repostovaný 22 tisíc krát a má 6 tisíc komentářů.
Poznámka editora:
Pamatujete na Occamovu břitvu – nástroj kritického myšlení? (Pokud pro nějaký jev existuje vícero vysvětlení, je lépe upřednostňovat to nejméně komplikované.) Je mi líto, ale ta teorie autorky neprojde Occamovou břitvou. Položme si otázku: Je možné, že loď narazí do mostního pilíře jen tak? Domnívám se, že to možné je. Považuji ten článek za konspiraci.
Poznámka redakce Nové Republiky:
Zpráva, že kapitán kontejnerové lodi která strhla most v Baltimore je občan Ukrajiny s rumunským kapitánským oprávněním byla ze všech zdrojů, které ji přinesly, odstraněna. To svědčí o podvržené zprávě. Přesto považuji článek za zajímavý v mnoha ohledech. -vd-
Trošku pro češtinu nepochopitelný autom. překlad: “…vybral si zatáčku na řece, kde musíte zpomalit a zavázat se – jakmile se v této oblasti zavážete, nemáte dostatek prostoru k manévrování.” Jak se zavázat? Přeloženo z “and commit yourself – once you are committed”. Commit má mnoho významů, v tomto případě by to mělo být spíše: když… Číst vice »
A tady je hezká rekonstrukce a vysvětlení, jak to normálně má fungovat a co se opravdu stalo: české autom. titulky – někdy úsměvné – se daj nastavit v Setting.
https://www.youtube.com/watch?v=AVelA99Yx3U
Komentáře pod tím od námořních expertů mluví o omylech a BS toho videa. Nicméně, důležité je – což se teď moc neuveřejňuje – že 2 minuty rekordéru Black Boxu scházejí… Takže problém pro ty tisíce různých vyšetřovatelů, chybička se vloudila…
Tady je jiné video s více profesionálním výkladem https://www.youtube.com/watch?v=wPoM_9IWLLU Přejezd aut byl v poslední minutě zastaven, nicméně ti dělníci, co jim to tam bliká, ti nebyli vybaveni žádným alarmem a sklouzli se všichni do mrazivé vody pod padající konstrukci. Proč nebyli vyrozuměni? Byli to ilegální imigranti, koho jiného by v Americe sehnali na takovou… Číst vice »
Podle zpráv na lodi vysadily motory. Na záběrech je vidět, těsně před nárazem, před změnou směru k pilíři, černý kouř z komínů, jakoby motory zabraly na plný výkon. Možná tam je někde “zakopaný pes”.
Ale přesně to ve videu říkali. Motory sice zabraly naplno reverz, ale tolik tun už se zastavit nedalo. V tom zakopaný pes není.
Zastavit se nedalo, ale loď se natočila, po reverzu, přesně do pilíře. Je tu snad nějaké kdyby? Třeba že by motory nenaskočili a loď jela v původním směru? Já nevím, jen tak blbě uvažuji.
Nic není náhoda, Černobyl je toho dokladem…
Černobyl byl zase ruský šlendrián. Hloupý operátor byl naučen, že socialistické reaktory ze SSSR jsou natolik bezpečné, že vybouchnout nemohou. A přitom skoro to samé se jim stalo v JE u Leningradu. Jenže to soudruzi utajili a v Černobylu nic nevěděli o nestabilitě reaktoru.
Ale houby, ten idiotský operátor, blbý papaláš, nařídil, udělal operace, které by nikoho soudného nenapadlo fakticky udělat, zejména vyřadit bezpečnostní ochrany. A nikdo ho nedokázal zastavit, protože se ho báli.
At je za tím cokoliv, důležitý je výsledek, most se zřítil, skvělé !!
Bude to přání otcem myšlenky,v koridoru plula loď dlouhou dobu,potom náhle odbočila k pilíři.Důvodů je možných několik.
A jéje rádoby světovládci nemají prachy ale největší dluhy na světě takže „zlý Putin” za to nemůže a co Čuk a Gek co řádili ve Vrběticích Měl by to vyšetřovat koudelník ten s tím má velké zkušenosti.
O tomhle mam malo informaci.Jen jsem zbezne neco zaslechla
Jestli to není sarkasmus.
Moc jsem se s tím nepáral a vystřihl svůj příspěvek, který jsem dal včera na Zvědavci. Tam se mi nedostalo žádné odpovědi, tady mám čáku aspoň na nějaká ta pluska 🙂 Je to podle všeho cílený útok. Lara vypustila článek brzy po útoku, přesto se jí podařilo odhadnout záležitost dosti věrně. A nejde jen… Číst vice »
Nu článek je zajímavý, výsledek je zřejmý na první pohled, ale článek spíše vytvořil otázky než by je zodpověděl a upozornění redakce je vhodné. Otázky zůstávají a nejasno také.