Zelený socialismus již přináší výsledky. Automobilka Škoda sníží platy a počty zaměstnanců

Automobilka Škoda sníží počet zaměstnanců a sáhne jim do prémií.

Jana Marková
Jana Marková

Ups a zázrak se nekoná. Víte, ona se ta elektromobilní pitomost a sebedestruktivní balíček Fit for 55, který náš premiér pomáhal protlačit za našeho slavného kosočtvercového předsednictví projeví úplně u každého z nás. Ne, že ne. A víte kvůli čemu to děláme? Kvůli tomu, že lezeme do zadku Němcům. A víte co udělají oni? Nahradí nás třeba Mongolama. Úplně klidně. Jsme jim totiž úplně ukradení. Jsme naprostí idioti a do poslední chvíle jsme věřili, že když budeme mocinky hodní a uvědomělý, tak se nás to nedotkne. Zase.

No tak si v tom tedy teď vy všichni, co jste se báli ozvat, poťapejte, chtělo by se říct, ale protože mám k Mladé Boleslavi velmi blízko, tak mě to osobně fakt mrzí. Nebo spíš štve. Štve mě to, protože vím, jak moc tohle město kvůli Škodovce muselo obětovat. Ano, byly tu nadstandardní platy, ale taky kriminalita, bezprizorní agenturní pracovníci od Rumunů až po já nevím koho. Lidé, kterým se tu ošklivě říkalo roboti. No a v podstatě to tak bylo, nebudeme si na nic hrát. Nemluví, odmaká si své, a v případě potřeby je bez náhrady vykopnut, či nahrazen lepším robotem. Žádná odpovědnost, žádná další starost o robota, kam se poděje. Agentury…. Tam se ptejte. Taky se ptejte, jak je možný, že tu máme černý kašel a podobný moc pěkný věci, nad kterými se teď jinde fňuká až s uprchlickou vlnou z Ukrajiny, už docela dlouho. Boleslav nefňuká, dostala to zaplaceno.

Jenže teď se to mění. Automobilku trápí problémy s nuceným přechodem na elektromobily, zavedení přísné, tedy spíš nereálné normy Euro7 i složitá situace na globálním trhu. Podobně jako celý koncern Volkswagen, do nějž Škoda patří proto plánuje šetřit. A jak?

Škodovka ale plánuje snížit náklady třeba tím, že bude nabírat méně zaměstnanců, upraví jim smlouvy nebo naopak navýší počet agenturních pracovníků. Moc hezky to zabalili do slov jako přerozdělování, optimalizace, úpravy a podobně. Budou se rušit prázdné směny – proč asi jsou prázdné.

Ale hlavně, kmenoví zaměstnanci letos prosinci nedostanou své, roky jisté prémie. To se myslím, ještě nikdy nestalo a je to pro ně možná konečně to probuzení do reality. Oni je tedy dostanou, ale až v lednu, a to ještě „budou nižší než loni, kdy činily i s dalšími benefity celkem 30 tisíc korun a nyní v lednu se pokusíme vytvořit alespoň poměrně nižší částku – prémii de facto z ničeho, která bude opřená pouze o věcné, kvalifikované jednání o pracovní době a sociálních výdajích. Takže dostanou hádám poplácání po zádech za to, jak hezky jim to všechno odkývali. Bych to tak viděla.

No. Co na to říct? Nechci se pořád dokola opakovat, ale říkali jsme to? Říkali jsme, že je tenhle nucený přechod na něco, co nefunguje z něčeho, co fungovalo perfektně hovadina? Říkali jsme, že se nemůžeme jen tak uraženě vzdát levných ruských surovin? Říkali jsme, že nemáme prudit Čínu, nebo nám to vrátí jako ekonomický bumerang? No tak tady to máte holky a kluci už i tam, kde se to nikdy stát nemůže. V německém koncernu, který to se Škoda auto myslí úplně nejlíp. Protože Češi přece nic vlastnit nepotřebují, ne? Že by si pak mohli rozhodovat, co chtějí dělat a co ne? No však. To by mohli. Kdyby chtěli. A pořád hodně můžou. Ale to by si konečně museli přiznat, že cokoliv takového, je fakt lepší, než toto. Toto nás vede k ekonomické smrti 100%. Tak na co pořád čekáme?
**
Jana Marková, zdroj 

**

Nenechte se nejapně formovat eurohujerskou a NATOidní propagandou. Nechte se informovat! Jak nám můžete pomoci? Sdílejte naše články. Přeposílejte je přátelům.

Nebo finančním darem: Číslo účtu:  2300 736 297 / 2010, variabilní symbol 0001,

Děkujeme – vaše redakce Nové Republiky

 

4 9 hlasy
Hodnocení článku
7 komentářů
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
standa
standa
před 11 měsíci

To se čekalo již po českém zákroku s Čínou – Češi zkazili obchod Němcům v Číně – takže přichází, co bylo předpovězeno. Bude to horší.

unkas
unkas
před 11 měsíci

dobrý článek až na titulek. AUtorka vůbec neví, co je socialismus, měla by si to nastudovat… zelený liberalismus je jednou z odnoží kapitalismu, nadnárodního kapitalismu, globalismu jako jeho nejvyšší formy, který slouží hrstce vládnoucích bankéřů a korporací… naprostý opak socialismu… Pokud by to chtěla napravit, napřed by musela pochopit podstatu problému…

cablik
cablik
před 11 měsíci

„Green Deal a sankce proti Rusku. Za obojím stejní id*oti“. A od toho začal náš průšvih, ukazuje Ivan David
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/-Green-Deal-a-sankce-proti-Rusku-Za-obojim-stejni-id-oti-A-od-toho-zacal-nas-prusvih-ukazuje-Ivan-David-747994

cablik
cablik
před 11 měsíci

Bohužel si to v škodovce neuvědomují že nad Čínou nemůžou vyhrát a že s takovou půjdou do kytek. To už není kapitalismus ale jen ideologická blamáž.

Georg
Georg
před 11 měsíci

Autorka v článku popisuje situaci ve Škodě auto, která nám nepatří, jako další podniky, které ještě zůstaly u nás po velké privatizaci, ale změnilli se majitelé. To jsou fakta, která jsou nám známá, ale jaksi p.Marková trochu zapomněla na příčinu, tohoto stavu, nebudu ji však široce rozebírat. Ta nyní leží již v minulosti 33… Číst vice »

Georg
Georg
před 11 měsíci
Odpověď uživateli  Georg

Nevím zda původní myšlenka Zeleného údělu vyšla z EU, ale je třeba si položit otázku, komu to slouží a to nepíši o tak.zv. Velkém resetu. V podstatě Zelený úděl jde proti národním zájmům všech států v EU, proti našim zájmům (ČR) zcela jistě ano. Co je na EU “socialistického” nevím, když ji ovládají zájmy toho… Číst vice »

mikkesh
mikkesh
před 11 měsíci

Blyštivej Péťa, snad přeci ví, že když onehdy VW dostal celý areál Škodovky za korunu, nesmí převést výrobu někam do tramtárie. V Číně už fabrika začíná, díky přibržděnému střapatému pimrleti, nahrazováním okatého letícího šípu jiným logem. No a možná už se pro mladobolevslavskou továrnu hledá, po vzoru Zetoru, plac někde v Indii. Rumuni, Bulhaři,… Číst vice »