Teď trochu vážně!
Zelenskij označil rozhodnutí USA dodat F-16 za „historické“ a řekl, že je „přesvědčen, že Rusko válku prohraje“.
Bluf, samozřejmě, na podporu morálky vyčerpané ukrajinské armády, která denně ztrácí 1 500 vojáků při prolomení ruské obrany – skutečné zdi, která je téměř tři měsíce neprůchodná pro katastrofickou protiofenzivu Kyjeva, který ztratil téměř veškerou svou třetí armádu a veškerou techniku poskytnutou NATO.
Pokud tento projekt s F-16 uspěje, skončí jako současná protiofenzíva, tedy totálním fiaskem. Tato eskalace nemá žádný jiný účel, než prodloužit válku až do amerických voleb a do té doby udržovat mýtus o ukrajinském vítězství.
Můžeme snít. Rozhodnutí – především politické – znamená udržet v Evropě proukrajinský plamen. Výcviku ukrajinských pilotů na F-16 se zúčastní 11 zemí. Ale nic nezmění běh dějin.
Protože NATO už nevede válku proti Afgháncům v pantoflích, ale proti Rusům, kteří jsou vybaveni nejlepšími bojovými letouny na světě, včetně MIGů a Suchojů poslední generace.
Na jedné straně je výcvik ukrajinských pilotů dlouhodobým úkolem, na straně druhé všechny logistické a technické aspekty postaví NATO do pozice samostatného spolubojovníka.
Netřeba dodávat, že Rusové nebudou tváří v tvář této hrozbě nečinně sedět. Nejenže se ruští piloti postarají o F-16, ale rakety dopadnou na všechna místa, ze kterých budou ukrajinské letouny operovat. Samozřejmě na Ukrajině, ale také v Polsku a Rumunsku (Slovensku ? – pozn.red.N.R.), pokud NATO sebevražedně zvolí rozhodnutí ve prospěch předpokládané společné války.
V červnu Vladimir Putin oznámil, že ruské síly budou zkoumat možnosti, jak tato letadla zničit, pokud by měla základnu mimo Ukrajinu.
“To, že by se na Ukrajině objevily letouny F-16 schopné nést jaderné zbraně, bude Rusko považovat za hrozbu v jaderné oblasti,” řekl v červenci šéf ruské diplomacie Sergej Lavrov.
NATO opět žongluje s lahvičkami nitroglycerinu.
Zde je vynikající článek, který podrobně popisuje složitost tohoto podniku, který mnoho válečných štváčů NATO podceňuje:
Aktuálně se bavíme o šedesáti dánských a holandských F-16. Následovat by mělo Norsko se zhruba padesáti letadly. Takže sestaví tři a šest letek. A dozvídáme se, že Francie by se účastnila počátečního výcviku pilotů. Upřesnění, že závěrečná fáze na F-16 se odehrává mimo Francii.
Ukrajinský štáb se rozhodl ponechat si své zkušené piloty pro zajištění plnění bojových úkolů a na výcvik na F-16 posílá mladé piloty bez zkušeností. Možná to není nejlepší způsob jak čelit dobře vycvičeným ruským pilotům, ale chápeme, že Kyjev už nemá možnost, aby poslal ostřílené piloty na dlouhé měsíce na výcvik do zahraničí.
Malá skupina pilotů a mechaniků je již v Anglii, aby si zdokonalila svou angličtinu, než se přesune na teoretickou část – postupy, sezení na simulátoru a lety. Pro tyto různé etapy ještě nebyl stanoven přesný harmonogram.
Výcvik pilotů F-16 je jedna věc, ale výcvik bojeschopných pilotů je věc druhá. Stíhací peruť zahrnuje operační piloty (PO), velitele dílčích hlídek (SCP) a velitele hlídek (CP). Člověk nevede do boje několik letadel bez velkých zkušeností.
CP je pět let praxe a minimálně 1000 letových hodin, jak je uvedeno v odkazu.
Stručně řečeno, NATO začíná výcvik ukrajinského bojového letectva na F-16 od A do Z. To se za šest měsíců stihnout nedá. Pokud nepošleme žoldnéřské piloty naverbované za velké peníze, kteří budou na Ukrajině zmasakrováni.
Kromě výcviku pilotů je však skutečnou výzvou také technické zázemí. Protože letadlo po každé misi vyžaduje údržbu nebo opravy, které vyžadují značnou logistiku. Bez kvalitní údržby nejsou mise. A tyto dobře vybavené letecké základny budou evidentně prioritními cíli Rusů. Bez funkční dráhy není vzlet, žádná mise. Zaškolení techniků pro práci na moderních letadlech také zabere čas, s výjimkou najímání „dodavatelů“ za ceny zlata.
Již jsme viděli, jak velké škody mohou ruské rakety napáchat v řadách poradců NATO nebo žoldáků. Připomeňme, že na Ukrajině již bylo zlikvidováno 5 000 žoldáků. Dobře placená práce, kterou ale nečeká prosperující budoucnost.
A to vše bude drahé, velmi drahé, se slabým výsledkem. Protože to není 60 nebo 120 F-16, co změní průběh války, tváří v tvář stovkám bojových letadel, které může postavit Moskva.
Kolik mladých pilotů z obou stran zahyne pro radost Bidena a darebáků, kteří ho podporují? Doufám, že válka skončí dříve, než se tento projekt uskuteční.
Biden, Zelenskij, Macron, Scholz a všichni šílenci opilí rusofobií nejsou nic jiného než mizerní řezníci, kteří bez obav obětují ukrajinský lid. Historie je bude soudit. Chovají se jako Římané, kteří pohybem palce rozhodovali, aby viděli, jak gladiátoři umírají v aréně. A celý tento masakr se odehrává pod rouškou obrany demokracie!
Ve skutečnosti v táboře Dobra marně hledáme špetku lidskosti, pro kterou je ukrajinská krev méně cenná než jedna kapka ropy.
**
Autor: Jacques Guillemain, pro Pokec24 přeložila Janinna
Mám dost knih od stíhacích es z 2 sv ale tohle nedopadne dobře zastaralá letadla a v nich nováčci bez žádných zkušeností. Poletí proti nejlepší PVO a letectvu na světě.
Budou na tom ještě hůře než bez nich. Přijdou o další piloty.
F-16 je opravdu povedené éro a navíc krásné. Ale je to 50 let stará technologie. První jednotky byl vyzbrojovány v r. 1976 – 1979. Ukrajinci dostanou provozované letouny. Tedy fyzicky min. 10, ale spíše 15 let v provozu. Američtí piloti nalétají cca 260 letových hodin v roce (naši “za socíku” cca 100). Ostatní piloti… Číst vice »
Ve všem přesné, až na stáří. Holanďané a Dánové nemají deset let staré éra. Před deseti lety jim byla výrobcem prodloužená životnost. Jsou to tedy čtyřicátníci. Jinak je k dohledání kam všude se je už deset let snaží udat.
Co kdo může čekat od pianisty pyjem.
No dle mé názoru to bude většinou jen jeden start – něco jako sebevražedná mise.
Myslím, že se Holanďanům a Dánům povedl nejlepší kšeft za poslední desetiletí. Jejich čtyřicetileté stihačky už nechtěli, za pakatel, ani černoušci v Africe. Po třiceti letech byla Holandským F-16 prodloužena certifikace o deset let (víc to nejde) a na jaře by musely do šrotu. Takže Zelenský má vlastně pravdu. “Historická” koupě.