Ať se stane novým symbolem

Dnes máme symbolické datum. Okupaci. Tanky v ulicích. Násilím přetržený vývoj, který většina obyvatel považovala za nadějný. Pod pásy obrněnců skončil doposud poslední český pokus o vlastní trajektorii dějin. Socialismus s lidskou tváří. Snaha o kompilát toho nejlepšího z Východu i ze Západu…

Daniel Sterzik-Vidlák
Daniel Sterzik-Vidlák
Na snímku z 21. srpna 1968 z Prahy – stavba barikády před budovou Československého rozhlasu na Vinohradské třídě. Na obrněné technice výsadkové divize tehdejší sovětské armády seděli příslušníci skoro všech národností SSSR. To ráno tady po mně střílel šikmooký, asi Kazach nebo Uzbek. Netrefil. Mému příteli Rudovi Slezákovi jiný ustřelil spodní čelist. O pár hodin později Na Příkopech po mně střílel černooký kníratý Kavkazan (Gruzín, Armén, Čečenec?), čili další neRus.  Naštěstí jen nad hlavu, pro výstrahu. Tvrdit, že to všechno byli Rusové je lež, která má sloužit k propagandistickému prohlubobání nenávisti k Rusům, jako součásti zamýšlené války NATO proti Ruské federaci. A to se mi vůbec nelíbí… (-vd- – N.R.)

*

Velký bratr tehdy všem názorně ukázal, že velmoc nemá přátele, jen zájmy. Přáteli jsme byli jen do té chvíle, dokud zájmy SSSR byly v souladu s českými zájmy. Jakmile tomu tak nebylo, následovalo pokračování politiky jinými prostředky. Nic nepomohly ty tisíce a miliony vyvěšovaných rudých vlajek na Prvního máje. Nic nepomohly ty jásavé nápisy, že se Sovětským svazem na věčné časy. Nepomohly sochy Stalinovi, nepomohlo jejich pozdější zbourání, Nepomohly velmi blízké vazby na Kreml, nepomohly návštěvy našich papalášů tam, ani jejich papalášů tady. Situaci křížících se zájmů, které měly svůj geopolitický přesah, nevyřešili diplomati, ale kulomety. Po kolikáté už?

Následovalo bezčasí… s Husákem. Dokázal přesvědčit sovětské politbyro, že si s tím tady poradí. Sovětská vojska tu sice zůstala, ale místo na popraviště se chodilo do kotelen. Místo do gulagu se šlo do podřadné práce. Husák měl politiku zmírňování následků. Okupant si tu nechal statisícový dohled, někteří šli od válu a jiní udělali závratnou kariéru, ale žádné masové přesuny majetku se neodehrály… Politika omezené suverenity, ale bez prolité české krve.

Během těchto časů jsme byli třetí země světa, která měla kosmonauta ve vesmíru, v Praze postavily se tři trasy metra, připravila se místa pro čtyři jaderné elektrárny, jedna se dokončila, jedna rozestavěla, značně se zlepšila dostupnost bytů (co bychom dnes za tehdejší podmínky jejich získání dali, že?), v zemi bylo bezpečno, podržela si značný a rozvinutý zahraniční obchod a živila statisíce ekonomických migrantů z Vietnamu a dalších zemí. Jo, asi by se tomu dalo říkat diktatura, ale byla to snesitelná diktatura. V Příbrami se uran netěžil tak jako v Nigeru… Děti u nás nepracovaly, jako v Nigérii. Ženy nechodily zahalené a mohly do školy… narozdíl od Saúdskké arábie. Věznice u nás nevypadaly jako na Salvadoru.

Ne, nebyla to svobodná doba, ale byla to doba, kdy lidi drželi pohromadě. Kdy si navzájem pomáhali zmírňovat svojí situaci. Svoboda byla nedosažitelná, ale vzájemnosti bylo víc než dost. Byli jsme pod cizí mocností, ale byli jsme jeden nerozdělený národ. Zmírňovali jsme následky. Nic víc se dělat nedalo a tak jsme dělali dobře alespoň to, co dělat šlo.

Dnes jsme teoreticky právní stát, plně suverénní a bez okupačních vojsk. Ale naše vláda je ve vleku nového Velkého bratra tak, jak husákovci nikdy nebyli. Tehdy jsme tu měli cizí vojska, ale vlastní vládu. Dneska nemáme vlastní vojska, ale máme cizí vládu. Jsme pro ni jen sprostý materiál určený k tomu, aby pracoval na jejich evropské hodnoty. Zkuste ve kterémkoliv Fialově projevu škrtnout slovo „evropské“ a nahradit slovem „sovětské.“ Pak spočítejte četnost a porovnejte s nějakým projevem Jakeše, Bilaka nebo Husáka. A hned víte, kolik suverenity ve skutečnosti máme. I bez amerických tanků.

Další zrcadlo jsme od vlády i prezidenta dostali nedávno. V Plzni došlo k brutálnímu znásilnění a pokusu o vraždu. A všichni papaláši se starali především o to, aby se nemluvilo o kolektivní vině Ukrajinců. Nikdo pro tu dívčinu a její rodinu ani nehnul prstem. Poplivaná ukrajinská holčička se dostala až na Hrad. Znásilněná česká holka stála jen za pár řádků na fejsbůku. Občane! nezajímáš nás. Ani tehdy ne, když jsi se stal obětí. To byl vzkaz z vlády. My se staráme o nejvyšší evropské hodnoty, co je nám do nějakých čecháčků, že?

Přesto se někdo zajímal… Jindra Rajchl s Petrou Rédovou a Jirkou Černohorským. Spojili se s její rodinou, nabídli jí pomoc a zorganizovali sbírku. Že to neudělali vládní politici, to se dalo čekat, ale jinak to mohl to udělat kdokoliv. V PRO nejsou jediní, kteří říkají, že kopou za tento národ. Iniciativ máme neurekom. Naplnit sál lidmi a mluvit tam o tom, co udělat pro naší suverenitu, to už umí kdekdo. Tolik adeptů na politiku, tolik adeptů na záchrance národa, tolik slov, tolik debat, tolik videí a statusů… ale reálně něco udělali tihle tři. Kde jsou ostatní zavedené pronárodní strany? Kde jsou ti, kteří prohlašují, že to s naším národem myslí dobře, lépe a nejlépe? Kde jsou všichni ti, kteří vědí, že PRO není správná cesta? Teď byla příležitost převést slova v činy…

Ukázaly se i další věci… jako, že státní psychologická pomoc rodině spočívala v tom, že dostali seznam psychologů… kteří neměli čas. Prý za půl roku… Takhle se tady dneska dělá péče pro těžce traumatizovanou holku. Ještě, že Rédová má nějaké kontakty a zařídila někoho, kdo si čas udělal. Jinak by se neodehrálo nic. Jsi Čech a jsi tady doma? Trhni si nohou, vláda má na starosti důležitější věci, než znásilnění a pokus o vraždu.

Jan Cemper se také vyznamenal… Jakmile zjistil, že se Rajchl snaží pomoci, hned začal šířit status, že tak činí proti vůli té rodiny. Když se pak ukázalo, že lže, jako když tiskne, tak svůj status smazal a později napsal slizké a odporné vysvětlení. Jo, to bylo řečí o etickém kodexu Manipulátorů. To bylo řečí o tom, jak si vše ověřují… ve skutečnosti prostě Cemper slouží správnému narativu a píše to, co vyhovuje straně a vládě. Rozkaz zněl jasně, z PRO nesmí vzejít žádné dobro. Cempere, doteď jsem se ti vysmíval a trochu tě i litoval. Odteď tebou pohrdám a doufám, že celá republika uvidí, jak děláš své Manipulátory. Chtěl jsem to tady rozmáznout víc, protože jsem včera seděl s Petrou Rédovou a poslouchal jsem podrobnosti, ale nestojíš mi za to. Brát si do huby znásilněnou holku a pokoušet se sabotovat pomoc pro ní a její rodinu, to není jen odporné, to je nízké. Člověk, který otravuje studny, si ohledy nezaslouží.

Ještě nejsme ztraceni. Ještě ne. Ještě jsou tu tací, kteří to nevzdali a i když mají svázané ruce, alespoň zmírňují následky. I když nemohou dosáhnout všeho, co by chtěli, zkoušejí dosáhnout alespoň něčeho. Raději zapálí malou svíčku, než aby proklínali tmu. Petro, Jindro, jsem rád, že jdu po této cestě zrovna s vámi. Zase se mi vyjasnilo, kdo dělá hubou a kdo dělá rukama.

Tentokrát žádné peníze pro mě. Dneska prosím přispějte té dívce z Plzně a její rodině. Dnes během dne by se mělo zveřejnit číslo účtu na sbírku pro ni. Jakmile bude, okamžitě ho také zveřejním.

Ať to děvče vidí, že naše země ještě stojí za to a všichni se neodrodili. Ať vidí, že bude mít zastání, ať je ona první, která pozná, že se blíží nová doba. Doba nového pokusu o českou cestu dějinami. O cestu, kde nebudeme rohožkou žádné velmoci. Ať vidí, že jsou tu lidi, kteří nezapomněli, v čem spočívá lidství. Ať vidí, že všechno není ztraceno a nové národní obrození právě začalo. Ne, moc se toho udělat nedá, ale postarejme se, aby se udělalo alespoň to, co se udělat dá.

Ať je naším novým začátkem právě toto symbolické datum. Datum omezené suverenity, datum omezených možností, datum omezené svobody. Ať jednou historici napíší, že právě dneska začala nová česká cesta dějinami, která všechny ty neblahé důsledky vymazala a vynahradila.

***

Potud Vidlák. Nemohu si odpoustit drobnou poznámku:

Autor, i pres mimořádný talent vidět děje a osobnosti takové, jaké jsou, se již po několikáté dopouští pro mne nepochopitelného preferování lidí, kteří nejsou ochotni ani schopni odstraňovat ze společnosti to, co nám všem škodí, co nás ožebračuje, co ničí zbytky naší demokracie, svobody a prosperity. Vidlákem obdivovaný a preferovaný Jinřich Rajchl – předseda nové strany PRO – veřejně deklaroval, že je pro setrvání České republiky v NATO i v EU. Proto si myslím, že Rajchl, i když je dobrý řečník, pravděpodobně i slušný organizátor, přesto jako politik nebude schopen vést naši společnost k lepší budoucnosti.

Alince NATO, ve které chce Rajchl a jeho PRO setrvat, je přece zločinecká organiace, jejíž čelnové notoricky porušují mezinárodní právo a rozvracejí suverenní státy,  které nikoho neohrožovaly, nikoho nenapadaly. Buď kolektivně (bombarodvání Jugoslávie, protiprávní okupace jihosrbské provincie Kosovo a Metochija) nebo ve vybrané či zúžené sestavě (napadení Iráku pod vylhanopu záminkou, napadení a okupace Afghánistánu, rozvrácení a okupace Libye, napadání a okupace Sýrie). Od poloviny 90. let NATO systematicky porušuje i svoji zakládací listinu. S tím vším Rajchl a jeho PRO souhlasí a chce v gangsterské společnosti zemí NATO setrvat i přesto, že nás NATO stále víc vtahuje do proxyválky s Ruskem, která může každým dnem přerůst ve válku totální, nukleární, vyhlazovací. To je Rajchlovi šumák. Copak to Vidlák nevidí? NATO rozmístilo na našem území i klamné cíle pro ruské rakety. To aby mimo Mošnova, Ruzyně, Pardubic a dlaších lokalit “vykvely” nukleární hřiby i nad dalšími místy naší země a o to míň jaderných hlavic dopladlo na staré členské státy NATO.

Copak si Rajchl a Vidlák neuvědomují, že členstvím v NATO se tu hraje o samotnou fyzickou existenci české populace, o vyhlazení českého národa?!

Evropská unie je neokoloniální struktura podřizující národní státy, přednostně ty na Východě, koloniálnímu diktátu nadnárodních korporací. EU je zdrojem ničení evropského průmyslu (Green deal a z něj plynoucí podvazování automobilového průmyslu, evropské energetiky, prosazování nesmyslných norem a to vše vynucené nesymslnou ideologií klimaalarmistů, která není podložena žádnou seriozní vědou). EU nsmyslnými opatřeními likviduje i evropské zemedělství. Tolarováním masové migrace z mimoevropských zemí, praktikujících většinou agresivní islámistický fašizmus, ničí nejen sociální stát, ale i naši evropskou civilizaci, která bývala symbolem technologické progrese, sociálně citlivé společnsoti a výstavním oknem demokracie.

Copak si Vidlák a Rajchl neuvědomují, že tyto dvě organizace – NATO a EU – likvidují Evropu jako konkurenta USA na světových trzích?

Posledním přímo spektakulárním příkladem, byl atentát na Nord Stream II. Zničení energovodů přivádějících z Ruska do Evropy levný plyn podvazuje konkurenceschopnost evropského průmyslu, především Německého a našeho. Kolik výroben a provozů bude po celé Evropě zavřeno pro drahotu energií, kolik Evropanů přijde o práci?! Rajchlovi je to jedno, svým souhlasem k setrvání v NATO a EU s tím prakticky souhlasí. Řeči na demonstracích je jedno, činy druhé. A Vidlák to nevidí?!

Podle mne je PRO jen další klon Pětikolky v podobě ODS Mark II. Myslím, že má za úkol odlákat voliče od vlasteneckých stran a hnutí, oslabit je, roztříštit vlasteneckou frontu, která se již začíná konkrétně rýsovat (viz úspěšná spolupráce Trikolory s SPD). Mrzí mne, že tohle vše si do souvislostí Vidlák nedal.

S naší podporou sbírky pro znásilněnou dívku určitě počítejte. To nemá nic společného s tím, co na Rajchlovi a jeho PRO kritizuji. Sbírka je vyjídřením prosté solidarity s trpící obětí násilí, i když se domnívám, že peníze v tomto případu nejsou to hlavní, co znásilněná mladá žena potřebuje nejvíc.

Za redakci webu Nová republika

Mgr. Václav Dvořák

 

3.9 13 hlasy
Hodnocení článku
37 komentářů
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Plebej
Plebej
před 1 rokem

Díky moc!, pane Dvořáku, za váš dovětek ke článku autora Vidláka!!

mikkesh
mikkesh
před 1 rokem

Pan Sterzik tam má několik chyb a tím myslím i to, že něco nebylo uvedeno. Pravda něco je v té předmluvě naznačeno, ale … Ale nedopovězeno. Takže prizmatem dneška a dnešních “svobodných” národů. Ulbricht (NDR) -pro vpád, Ceausescu (Rumunsko) -proti vpádu Gomulka (Polsko) –pro vpád Kadár (Maďarsko) -pro vpád  Podgornij (Ukrajina) -pro vpád,… Číst vice »

mikkesh
mikkesh
před 1 rokem
Odpověď uživateli  mikkesh

Dodám, že nejaktivnější zastánci okupace byli – Ukrajinská zelená vygumovaná makovice Grečko (ministr obrany), fašista Ukrajinec Šelest a Ulbricht. Jinak co pomohlo, nebo nepohlo, jak píše pan Sterzik, nevím, ale vytvoření skutečného socialismu se báli jak shora uvedení aparátčíci, co byli pro vpád vojsk, tak i naši noví kamarádi na západě. Copak… Číst vice »

Naposledy upraveno před 1 rokem uživatelem mikkesh
JK
JK
před 1 rokem

On už i Rajchl zasondoval a pochopil, že v opozici není podpora pro NATO a EU. A zmírnil rétoriku. Už není pro naše nerozborné členství v těchto ohradách na věčné časy a nikdy jinak, ale říká, že s tím vystoupením to není tak jednoduché, abychom se my rozhodli a naši kolonialisté mlčky akceptovali. Jsem téhož názoru, nerad bych se… Číst vice »

JK
JK
před 1 rokem
Odpověď uživateli  JK

Ostatně české snahy o určování trajektorií dějin zpravidla vedou do Kostnice, na Lipany, na Bílou horu, do Mnichova atd. Nejsme disponovaní na přetlačování mnohem mocnějších.

Václav Dvořák
Admin
Václav Dvořák
před 1 rokem
Odpověď uživateli  JK

Protože jsme vnitřně rozpolcení. Bojíme se “sliné ruky” při prosazování vlastních národních a sicálních zájmů.

standa
standa
před 1 rokem

Souhlas s panem Dvořákem. Rajchl je podezřelý z odklonu práce pro národ.

cablik
cablik
před 1 rokem
Odpověď uživateli  standa

Potřebujeme Českého Orbána aby jsme to přežili než impérium padne.

Václav Dvořák
Admin
Václav Dvořák
před 1 rokem
Odpověď uživateli  cablik

Docent Valenčík stále volá po “vizi”, čili ucelené národní a sociální ideologii, kterou by většina společnosti vzala za svou.

vachav
vachav
před 1 rokem
Odpověď uživateli  cablik

Tak s tím Orbánem bych byl poněkud opatrnější.Zaregistroval jsem článek,v kterém se vyjadřuje k některým věcem v souvislosti se započatý m MS v atletice v Budapešti.Ani slovo o neúčasti několika desítek špičkových ruských sportovců,vyřazených-jak jinak-USA šaškárnou.I on zřejmě musel srazit paty.

mikkesh
mikkesh
před 1 rokem
Odpověď uživateli  standa

Také souhlasím, a jsem pro opatrnost. Myslím,že by pomohlo přinutit pana Rajchla ke kladnému postoji (vyjádření) k referendu. Pak by snad odpadla starost o to “být, či nebýt” v NATO, nebo EU. Lidé by se rozhodli sami, bez Okamury i bez Rajchla.

Václav Dvořák
Admin
Václav Dvořák
před 1 rokem
Odpověď uživateli  mikkesh

Lidé by se rozhodli “sami” jen s nápovědou médií hlavního proud? Nápovědou ulhanémanipulující ČT a ČRo? To si snad děláte legraci. V prvé řadě musíme vybudovat vlastní silná média a lidem soustavně ukazovat, že dnešní “česká elita” jedná proti jejich zájmu. Proti národnímu zájmu! Co je tím národním zájmem? JAko u všech národů je to:… Číst vice »

mikkesh
mikkesh
před 1 rokem
Odpověď uživateli  Václav Dvořák

Ano, máte pravdu. Ke správnému rozhodnutí musí mít lidé, v prvé řadě, všechny dostupné informace. Na “nápovědu” jsem zapomněl. Omlouvám se. Hledal jsem způsob, jak přimět pana Rajchla k přímé odpovědi na, dle mého důležité, či podporuje, nebo omítá referendum a jak by se zachoval při rozhodnutí občanů v případě vystoupení. Pokud by se občané rozhodli… Číst vice »

cablik
cablik
před 1 rokem
cablik
cablik
před 1 rokem
Odpověď uživateli  cablik
Vendol
Vendol
před 1 rokem

V roce 1968 u nás bylo nejvíce Ukrošvábů. I velitel invazní armády, generál Grečko, byl Ukrošváb.

Václav Dvořák
Admin
Václav Dvořák
před 1 rokem
Odpověď uživateli  Vendol

Na těch tancích byla dokonalá směs zástupců snad všech národností tehdejšího SSSR. Ti vaši Ukrošábové byli Rusové narození na Ukrajině. To nebyla žádná banderovská svoloč od Llvova.

cablik
cablik
před 1 rokem

Jo jasně PRO nechce opustit ty zločinecké struktury ale to by jste se divili co by se dělo kdyby i občané rozhodli v referendu o opuštění EU. Tak by zfanatizovaní havloidi co „patří na západ” udělali násilný převrat Tak volte antikomunistu Okamuru který má roky stejné preference třikrát do měsíce napíší článek jak… Číst vice »

Pavel 1964
Pavel 1964
před 1 rokem
Odpověď uživateli  cablik

Jste na platformě SPD, Rajchl je pro ně největší nepřítel. Ohrožuje jejich poklidné klábosení a platy v parlamentu. I pan Dvořák dobře ví, že EU i NATO zaniknou v dnešní podobě dříve než je možno zahájit jen nějakou reálnou přípravu referenda o vystoupení.

cablik
cablik
před 1 rokem
Odpověď uživateli  Pavel 1964

Souhlasím s vámi a proto se musíme postarat aby nebylo ještě hůře než to odporné impérium padne. Kdo se prohlásí za antikomunistu je kovaný nacista nechce tolerovat lidi levicového smýšlení. Hitler byl též zuřiví antikomunista než se dostal k moci.

cablik
cablik
před 1 rokem
Odpověď uživateli  cablik

Pro Káju 16.9 2023 v 14.00 na Václavském náměstí se koná demonstrace proti vládě.

Anonym
Anonym
před 1 rokem
Odpověď uživateli  Pavel 1964

Jasně, že zaniknou v dnešní podobě…vždyť už teď mají MNOHEM HORŠÍ PODOBU, než při svém vzniku. A vývoj bude nepochybně otřesný.

Václav Dvořák
Admin
Václav Dvořák
před 1 rokem
Odpověď uživateli  Pavel 1964

Pro Pavla 1964 – pan Dvořák tohle neví. Nepodsouvejte. Pan Dvořák ví, že bez dobře připravených lidí, kteří mají jasný cíl, vědomosti a odvahu NATO ani EU nepadnou. Kolaboranty s EU a NATO spojují peníze, moc a vlastizrada! Dokud tyhle kolaboranty neporazíme, nic se nezmění.

maxim
maxim
před 1 rokem

Na zhodnocení událostí srpna 68 odpovídající histoprické realitě si budeme muset ještě nějaký čas počkat …
Stále žijí pomatenci, kteří nalítli rehabilitovaným prozápadním kolaborantům z 50.let a  toho “revanše” za rok 48 se v roce 68 zůčastnili, a v roce 89 se dostali konečně ke korytům, a taky to dopadlo …

Pavel 1964
Pavel 1964
před 1 rokem
Odpověď uživateli  maxim

Historický výklad události vždy odpovídá zájmu vládnoucích “elit”. Stačí si listovat v učebnicích dějepisu cca od roku 1848, starší neznám.

maxim
maxim
před 1 rokem
Odpověď uživateli  Pavel 1964

Pavle, nepíšu o historickém výkladu, ale o historické realitě, tvořené řádem stability dohodnutým po 2.sv.válce v Jaltě, ale hlavně debilní západní primitivní antikomunismus a protislovanské západní zaměření trvající dosud, atd ….

Pavel 1964
Pavel 1964
před 1 rokem
Odpověď uživateli  maxim

“Na zhodnocení událostí srpna 68 odpovídající historické realitě”, já to chápu, že si přejete, aby se někde objektivně napsalo, jak to bylo a neměnil se pohled podle toho, kdo nám zrovna vládne. Toho ale dosáhnout nelze.

Václav Dvořák
Admin
Václav Dvořák
před 1 rokem
Odpověď uživateli  maxim

Oni totiž pamětnici svým osobním svědectví rozbíjejí obacná klišé o roce 1968. Ta klišá jsou dvě: jedno, většinové do českých hlav vtlouká 33 let antisocialistická propaganda, to druhé menšinové šíří normaizační komunisté. Obě jsou jednostrannou propagandou, ale ne historickým rozborem.

reproduktor
reproduktor
před 1 rokem

Tuhle “okupaci” vnímám velice pozitivně. O dlouhých 22 let chránila Ceskoslovensko od totálního rozkradeni a rozprodaní. Možná i před občanskými nepokoji s vážnými dusledky, vis Jugoslavie.
Jako dítě i jako dospělý jsem prožil úžasný věci. Školství bylo na vysoký úrovni a celkové sociální zajištění nemělo ve světě obdoby.

Naposledy upraveno před 1 rokem uživatelem reproduktor
Pavel 1964
Pavel 1964
před 1 rokem
Odpověď uživateli  reproduktor

Ano, ta rozkrádačka by přišla o nějakých 20 let dříve. O dalších zvrácenostech, které se k nám valí ze západu, ani nemluvě.

Václav Dvořák
Admin
Václav Dvořák
před 1 rokem
Odpověď uživateli  Pavel 1964

Nesouhlas. Tahdy jsme nebyli bezbraní. Ani lidé nebyli tak zblblí.

skeptik
skeptik
před 1 rokem

Já bych raději zbytek života prožil v tom “hrozném” socialismu kdy každý druhý měl k trvalému bydlení ještě chatu k rekreaci, než v kolektivním Západním fašismu plném zvrácených hodnot.