Karel Kříž
19. 6. 2020 Rukojmí
Lživý, nenávistný a manipulativní mediální spolek NELEŽ (mezi jehož zakladatele patří například Roman Číhalík, Bob Kartouz nebo František Vrábel), který si údajně vytkl za cíl omezit šíření desinformací na české mediální scéně, si vzal jako jeden ze zdrojů svého článku “Dezinformátoři vydělávají na reklamě stovky tisíc. Velké firmy inzerci u nich stahují” jakýsi redaktůrek aktuálně.cz Radek Dragoun, aby zase naplival na konkurenční zpravodajské weby, které nepatří k hlavnímu proudu společensky podporovaných médií.
Než se probereme zaujatým textem “novináře” Dragouna, všimněme si jen odkud čerpá a komu leze do zadnice. Desinformační spolek Nelež je banda zakomplexovaných aktivistů, kteří se jmenovali samojedinými vykladači té správné pravdy. Inspirovali se evidentně slovenskými konspiratori.sk, kteří nálepkují zpravodajské weby již několik let zpět. Stejně jako oni mají za cíl zlikvidovat alternativní zpravodajskou scénu pomocí nenávistných výpadů, nesmyslně vymyšlených desinformačních nálepek a ekonomickou cenzurou.
Do Pravého prostoru se tito svazáci eurosocialismu navážejí stále a pravidelně. Například František Vrábel nedávno v rozhovoru pro časopis Reflex označil PP jako proruský a proputinovský desinformační web. Důkaz pro to samozřejmě neměl, ale tuto nehoráznou lež přesto vypotil jako by se nechumelilo. Tak tento prolhaný zmetek a jeho spolek tady chce určovat nějaká pravidla pro informace a desinformace? Tento lhář a manipulátor a jeho banda chce určovat, kdo bude na českém mediálním prostoru působit? Kdo jim může naslouchat? Kdo je vůbec může brát vážně?
Ano, takoví jako pseudonovinář Dragoun. Takoví, kteří se bojí o svoje místo na slunci, kteří se bojí nezávislé konkurence, kteří se bojí nezaplacených složenek. Moc dobře cítí, že čtenáři se od nich přemisťují k nezávislým webům stále masivněji. Jak to zastavit? Nepohodlnou konkurenci očernit, pošpinit, poplivat, onálepkovat. Vytvořit ve společnosti z pozice mainstramového média atmosféru, že nezávislé zpravodajské weby jsou něco nebezpečného, něco, co by slušný člověk neměl číst a hlavně – slušná, politicky korektní firma neměla podporovat svou reklamou.
To je totiž to hlavní o co tady jde. Spolky jako je právě Nelež, nebo režimní novináři jako je Dragoun, chtějí nechat alternativní zpravodajskou scénu vyhladovět, ekonomicky zničit. On se totiž samozřejmě žádný zpravodajský web nedá dělat bez peněz, to oni moc dobře vědí a peníze jsou hlavně reklama. A tak udávají, bonzují, plivou a nálepkují na všechny strany, aby velkým inzerentům vnutili pocit viny, že by se náhodou jejich reklama mohla někde na “desinformačním” webu objevit.
Dragoun to ve svém článku řeší primárně. Vypočítává kolik si prý vydělá Pravý prostor (číslo je nesmysl), cituje Číhalíka z Nelež: “Když dezinformační weby pozoruji, tak vidím relativně silný odklon velkých značek. Už je docela problém najít velkou značku, která by na nich inzerovala,” aby ve čtenáři vzbudil domněnku, že se tak již opravdu děje, manipuluje, cucá si z prstu. Úplně stejně jako když Vrábel mluví o Pravém prostoru jako o proruském putinovském webu.
Dragoun, Vrábel, Číhalík a jejich spolky či “zpravodajské” weby jsou těmi pravými desinformátory na české mediální scéně. Jejich “zprávy” jsou hoaxy a manipulativní desinformace. Jejich texty je stoka plná špíny a lží za jediným účelem – likvidace konkurence a lokajské poklonkování eurosocialistickému režimu a jeho otevřené dotační ruce “Páně”. Jestliže se ze sebe každé ráno před zrcadlem nepozvrací, za co prodali svoji duši, je bohužel výsledkem absence jejich sebereflexe, cti a charakteru. Děsivé však je, že jejich názory společnost poslouchá a dává jim prostor. V normální, svobodné společnosti by mohli vyprávět svoje slinty tak akorát kravám na pastvě. Větší hodnotu jejich “informace” nemají.
Pokud však oni dnes získávají jakousi mediální převahu, opravdu se jim ekonomická cenzura bude dařit a společnost jim bude, ať už ze strachu či z pohodlnosti, naslouchat stále více, je u nás se svobodou slova konec. Vždyť se podívejme jak ekonomicky ničí alternativní zpravodajskou scénu Google nebo Seznam. Dva největší provozovatelé internetové reklamy v ČR. Na Pravém prostoru a mnoha dalších nezávislých webech je už nenajdete.
Proč? Mohu posloužit z našeho konkrétního příkladu – Seznam na PP není protože … konspiratori.sk! Ano jen proto, že nás nějaká banda tupců dala na nějaký seznam konspiračních webů (a to dokonce slovenská), Seznam.cz nám vypověděl smlouvu. Dva roky zpět. Takoví to jsou pokrytci. A Google? Pro ty jsme prý moc rasistický web, neboť moc píšeme o nebezpečí islámu a jeho důsledcích. Takže Goodle Ads … nikoliv.
Takže si, vážený čtenáři, udělej obrázek sám. Dělat nezávislé zpravodajství je dnes peklo. Ocenění víceméně žádné a na jedné straně výše popsané problémy, na straně druhé zakomplexovaná ega různých psychopatů typu “Holínek” udávajících redakci na Policii ČR třeba jen kvůli slovíčku v diskusi pod článkem. Pro další pokračování PP už je jen srdíčko, rozum se vzpouzí. Ale snad vydržíme. Díky všem, kteří nás čtou a podporují.