Napsal sl-lopatnikov, překlad Janika, převzato odtud.
Nejlepší způsob, jak se vypořádat s pojmem vlastenectví, je založen na teorii Modrého světa, s přihlédnutím k teorii komunismu.
Nejprve ke komunismu. Díky protisovětské propagandě lidé zcela zapomněli význam tohoto konceptu.
Podle definice komunismus je svět bez zlodějů, zejména bez vykořisťovatelů.
Tam, kde jsou zloději, je Modrý svět. Modrý svět je takový svět, který je vždy organizován v zájmu zlodějů. Viz například Ukrajina. A Rusko.
Jak se s touto situací vypořádá rozumný ne-zloděj?
Je zřejmé, že člověk ne-zloděj má zájem o ochranu vlasti před jakýmikoliv zloději. Je to jeho vlast a je pro něj cenná právě proto, že v ní nejsou legální zloději a proti nelegálním společnost bojuje.
Ne-zloděj může a měl by být v tomto smyslu vlastencem komunistické společnosti. Ale pokud neexistuje žádná taková společnost a svět je – Modrý, to znamená, že je rozdělen mezi klany zlodějů, co má potom člověk ne-zloděj dělat, když nemůže mluvit o zničení zlodějů a vytvoření společnosti bez nich? – V podmínkách Modrého světa je „vlastenectví“ ochrana území „svých“ zlodějů od „cizích“ zlodějů. Ale zloději nejsou košile. Žádní zloději nejsou „bližší tělu“ čestného člověka. Nejsou žádní „naši“ zloději, ani „cizí“ zloději. Jsou to jen zloději. Bez ohledu na území, etnický původ, náboženského vyznání, barvu pleti a další vnější znaky. A když si to uvědomíte, pak co je vám do jejich zlodějských bojů?
Existuje přísloví: „Páni (zloději) se perou, otrokům pačesy rvou“. No, tak nebuďte otrokem, odstupte stranou. Nechte pány rvát si vlasy. Nebo idioty, kteří nechápou, v čem je smysl jejich lásky k jejich „rodným zlodějům“. A ne-zloděj by si měl v podmínkách Modrého světa vybrat tu jeho část, kde jsou zloději co nejdále od něho, a pokud je to možné, co nejméně je krmit. A to je v souladu s pravdivým příslovím: „ryba hledá, kde je hlouběji a člověk je tam, kde je lépe.“ A lidem je lépe tam, kde nejsou zloději.
To je všechno, co má smysl říkat o vlastenectví. Břízky jsou samozřejmě dobrá věc, ale ne ve stejné láhvi s Jumaševy, Deripasky a nějakými Abramoviči. „Za vlast, za Jumaševa!“ – Není to zábavné.