Tajemné poselství Realistů

1.3.2017  Vaše věc

Je vcelku samozřejmé, že marketingové projekty mají problém s politickým programem. Většinou jsou totiž tato uskupení obalem pro takový program, o který by nikdo krom jejich „majitelů“ nestál. Různé projekty se s tím vyrovnávají různě. Realisté zatím upozorňují hlavně na to, že nemít program může být handicap i v marketingové oblasti…

Věci veřejné svého času jaksi nahodily mimikry vylepšené superčisté sociální demokracie, Andrej Babiš již několik let celkem úspěšně „válčí“ pomocí billboardů s obecnými hesly a projevů a návrhů, které má velmi přesně kalibrované podle veřejného mínění (na možném ministrovi průmyslu a obchodu Prouzovi je podle Babiše například nejhorší to, že by přijímal uprchlíky…), bez ohledu na téměř cokoli, a je třeba říci, že mu zatím díky výborné práci jeho marketingového týmu bezprogramovost hnutí ANO spíše pomáhá, protože mu zkrátka nesvazuje ruce a Babiš se může vrhat všemi směry.

Nejnovější marketingové volební uskupení snad sponzorované Dospivovou Pentou, Realisté, opírající o tvář kritika EU Petra Robejška, zatím, zdá se, neví kudy kam a zkouší, co zabere. Poté, co Realisté dali svému označení „Realisté“ co proto, když na svých stránkách slibovali, jak novelizují ústavu tak, aby bylo zaručené, že každý rok v ČR přibude 100 nových kilometrů dálnic, vydali se nyní novým směrem. Směrem produkce hesel, jejichž smyslu zřejmě rozumějí pouze vyvolení.

Na svou facebookovou stránku Realisté vyvěsili s popiskem „V době snadného zneužití vášní a strachu je třeba hledat pevný bod. Realistickou politiku,“ citát P. Robejška tohoto znění: „Výsadou i povinností Realistů je sloužit našemu národu a přesně to očekávám i od našich členů. Jenom tehdy se staneme součástí opravdu národní elity.“

Je tam národ, je tam práce, jsou tam Realisté, ale dohromady to jaksi nedává žádný smysl a člověk jaksi tápe, co je to tedy ta realistická politika, ten pevný bod, který je třeba hledat. Dá se předpokládat, že nesrozumitelnými citáty o nikdo neví čem si Realisté naženou zhruba stejně voličů jako nesmyslnými a nerealistickými sliby týkajícími se výstavby dálnic v ústavě. Jsme tedy zvědaví, s čím přijdou Realisté příště, aby se přiblížili svému cíli získat ve volbách do poslanecké sněmovny 20 % hlasů… Zatím to vypadá spíše na 0,20 % a pokud Dospiva nezaplatí lepší marketingovou agenturu, asi se desetinná čárka doprava neposune…