Kolem premiéra Sobotky se dlouhá léta, nejméně od doby, kdy se stal ministrem financí, „motá“ vlivová a marketingová agentura Bison & Rose.
Její čelný manažer Miloš Růžička je dokonce jedním z poradců současného ministra vnitra Chovance.
Je přitom naprostá nestoudnost, aby se vrcholný pracovník firmy, která se zabývá lobbingem na nejvyšší úrovni, stal poradcem jednoho z čelných členů vlády.
V pátečním článku MfD byla zveřejněna nikým, kromě Růžičky, nepopřená, a zřejmě nepopiratelná informace, že pan Růžička získal v roce 2005, tedy poté, co proběhla privatizace OKD do rukou Bakaly a spol., s nimiž firma Bison & Rose již nějakou dobu spolupracovala (a spolupracovala právě na kauze privatizace OKD), za zřejmě silně podceněnou kupní cenu 13 milionů korun jedno z rekreačních zařízení bývalého OKD. Realitní experti přitom cenu objektu odhadli na 25 – 30 milionů korun.
Hotel v roce 2005 za onu částku 13 milionů korun koupily Olga Bisová a Růžičkova manželka Monika a na M. Růžičku jej převedly darem.
Pokud je něco příkladem nehorázného klientelismu a korupce, pak je to takovýto příklad, který předvedl pan Růžička. Přímá vazba na ministra financí, současně přímá vazba na firmu Z. Bakaly, a následuje výhodná koupě nemovitosti…
Bude zajímavé sledovat, jak bude celou záležitost M. Růžičky řešit ministr vnitra Chovanec. V normální nezkorumpované zemi by musel ministr takovéto individuum vykopnout ze své blízkosti okamžitě po zjištění obdobné zprávy…
Jinou věcí je ovšem způsob, jakým o celé kauze Babišova MfD referovala. MfD jakoby zpravodajsky dokázala zjistit (anebo někdo jiný za ni) všechna fakta a podklady v celé kauze, což po jedenácti letech jistě nebylo snadné. Bylo k tomu určitě potřeba mnoho umu a úsilí prohrabat se archivem ministerstva financí… O celé záležitosti tedy velmi pravděpodobně musel být informován i současný ministr financí, protože jít do archivu MF a hledat v něm není tak jednoduché a zcela nepochybně jsou na to třeba zvláštní svolení. A to možná i svolení ministra.
Ti, kdo dělají marketing pro A. Babiše, se snaží najít citlivá místa v minulosti B. Sobotky. A jedním z takových míst je vlivová a marketingová agentura Bison & Rose.
Tato agentura, pokud se jí Sobotka nezbaví, bude ČSSD před volbami podle mého názoru stát ještě hodně bodů, protože pečlivost, s jakou byla kauza Růžička těmi, kdo připravili podklady pro MfD zpracována, svědčí o tom, že mají mimořádný zájem se vlivové a marketingové agentuře B. Sobotky věnovat i nadále.
Volební kampaň ke krajským volbám již začala…