6. 11. 2014 zdroj
Takto vzpomíná Carl Horst Hahn, někdejší manager Volkswagenu (ten, co teď dostal od prezidenta Zemana vyznamenání) na privatizaci mladoboleslavské Škodovky:
Zájem o Bratislavu přiměl naše partnery, aby nám ukázali i Škodu v Mladé Boleslavi. Tam jsme byli velmi příjemně překvapeni. Vše kontrastovalo s vydrancovanou továrnou IFA ve Cvikově a tristním Trabantem, ačkoli jeho z nouze zrozená karoserie byla bezpochyby geniální. Díky Škodě Favorit disponovala Mladá Boleslav moderním vozem ve třídě Volkswagenu Polo, který bylo možné prodávat všude, na Západě ovšem po několika úpravách. (…) Při bližším pohledu se ukázalo, že hliníkový motor Škoda 1.3 l má dokonce takový potenciál, že byl zakrátko použit u jednoho z modelů VW a ušetřil nám první větší investiční sousto. Zjistili jsme, že ČSFR byla stále v kontaktu se Západem, na rozdíl od NDR. Velmi brzy jsme nabyli dojmu, že NDR byla sice vždy v čele hospodářských statistik RVHP, ale lidé v ČSFR ji jednoznačně předčili co se týče kvality života a duševní nezávislosti.
Tedy já vám nevím, ale copak takhle vypadá spálená země, kterou jsme podle našich tzv. demokratů měli po 40 letech budování socialismu být? Ale nedávám to sem proto, abych minulý režim chválil, vadí mi jen to neustálé vymlouvání se na komunisty a stylizování se do role jejich obětí. Evidentně jsme po převratu v roce 1989 měli na čem stavět a bylo jenom na nás, jak se svým osudem naložíme. Rozhodli jsme se pro Klause, Koženého, privatizaci, tunelování, montovny atd. atp., ale to už bylo rozhodnutí polistopadových (pseudo)elit, s tím už (pseudo)komunisté nic společného neměli.