11. 10. 2014 První zprávy
V rozhovoru pro PrvniZpravy.cz badatel Vladimír Čermák popisuje úlohu církve v našich dějinách a to i v souvislosti s jednáním parlamentní delegace ve Vatikánu.
Určitě sledujete v médiích, jaký je vývoj kolem církevních restitucí, včetně u nás zveřejněného komentáře Karola Hrádely…
Upozornění Karola Hrádely na podivnosti kolem schůzky českých prelátů ve Vatikánu s papežem a jeho politbyrem jsem sám již dříve zmiňoval v některých svých komentářích.
Poté, co jsem si ověřil, že nic z obsahu setkání českých prelátů s vedením Vatikánu neprosáklo na veřejnost, a že v návaznost i na tuto akci pokračují aktivisté církve, konkrétně poslanci. Kteří přijeli nedávno do Vatikánu, aby ujistili papeže a Svatý stolec, že o restitučním zákonu a jeho korekci nebude s nikým vyjednáváno, začíná se velmi zřetelně rýsovat to, co za tím vším je skryto. Mimochodem – to, že nějaká skupina českých občanů jedná s vedením jiného státu podle mne znamená, že zde existují dvě centra české zahraniční politiky. Tím prvním je Ministerstvo zahraničí ČR a druhé je spojené s preláty.
O co podle vás tedy konkrétně jde?
Když Vám to tady řeknu natvrdo, tak i vy mě budete podezřívat z vymýšlení a šíření konspiračních teorií. To je dnes naprosto běžná praktika jak eliminovat jakýkoliv pokus o rekonstrukci toho, co se kolem nás v současné politice děje. Samozřejmě, že konspirace existují. Ono to slovo ovšem má –jak už to bývá – více významů. Nejen jako komplot, spiknutí, ale i jakékoliv jednání, které je třeba zachovat v tajnosti. Každý den se u nás ve vládních i jiných úřadech mnoho materiálů označuje jako tajné, dokonce velmi tajné. Mnoho lidí je od NBÚ prověřováno na práci s těmito materiály . Kdybychom na ně aplikovali ty zmíněné negativní významy, tak by konspirační chování a jednání bylo pracovní náplní většiny politicky aktivní části obyvatelstva, včetně prezidenta, premiéra, ministrů až na tu nižší úroveň státní správy, kde se požaduje prověrka na taj-dův materiály. Tedy desetitisíce lidí by se dopouštěly podle této interpretace slova konspirace jasného konspiračního jednání.
Dobře, budeme se tomuto slovu vyhýbat, ale jak to souvisí s děním v církvi a se vztahy mezi církví a českou společností?
Církev je vzhledem k historii států velmi stará a v jednání tohoto druhu je tím pádem zkušená organizace. Nemá zde smysl o jejích dějinách dělat přednášku. Je to navíc nadnárodní struktura. Já se ve své knize Operace Bílá Hora a černá totalita, zabývám církví a jejím působením na území Čech v raném novověku, a dopady, které to mělo na vývoj tehdejší i pozdější české společnosti.
A co jste zjistil?
Katolická církev, konkrétně její vedení v čele s papežskou kurií a s vedením jezuitského řádu a mnohými domácími preláty bylo v pozadí toho, čemu se říká události kolem Bílé hory. Samozřejmě i v pozadí toho, co pak následovalo, a co v knize spojuji s vytvořením prvního totalitního režimu na území Čech, možná i Evropy. To, co se později vyvinulo ze střetu české společnosti s církví v podobě toho, co známe z českých dějin, včetně těch současných, zahrnujících i období mezi rokem 1948-1989 , a dokonce i těch zcela aktuálních do nichž lze zahrnout přípravu a schválení církevně-restitučního zákona i utajená jednání špiček domácí církve s Vatikánem nezávisle na české diplomacii, to k tomu patří. Jako společnost jsme objektem útoku, který katolická církev vede proti nám. Proti českému státu, jeho obyvatelům nesdílejícím jeho lži a hrabivost.
Není to příliš mnoho silných slov?
Možná, že někteří z nás, kteří nepatří k lidem zavázaným církvi a nesdílejí její ideologii – víru myslím nesdílí ani mnoho prelátů, ta je ponechávána jen těm řadovým věřícím a kněžím, hledajícím útěchu a útočiště před přívalem mnoha změn intervenujícím do našich životů, v nichž není jednoduché se vyznat, zvláště pokud na to nejste nějak připravováni – o tom pochybují. Moje kniha církev nepodceňuje, jak to často dělali tzv. vědečtí ateisté. Při mém zkoumání naopak vyšlo najevo, že v současné církvi, zvláště pak té, která je řízena a jinak ovlivňována jezuity, čelíme něčemu, co se dá přirovnat snad jen k vetřelcům z vesmíru. Srovnatelným s těmi nejhoršími z nich. Tedy společenství nejen hamiždnému, toužícímu chorobně po moci a majetku, ale i schopnému předvídavému a vůbec velmi sofistikovanému jednání a myšlení, které třeba církevní restituce dané zákonem schváleným 8. 11. 2012, tedy ve výročí bitvy na Bílé hoře díky narychlo přizvanému hlasu kriminálníka, připravovalo odhadem minimálně 21 let let. Možná ale i mnohem déle.
O tom je také ta Vaše kniha?
I o tom tam je, ale hlavní je poskytnout veřejnosti kvalifikované informace, aby si mohla udělat nezaujatou, na zdejších historicích pracujících pro určité zájmy, představu o tom, jak to bylo a je. Byli jsme jako společnost vystaveni kulturní genocidě ze strany katolické církve. To, že o tom řada zdejších historiků nic moc nepíše ani nepsala, to ještě neznamená, že se to tak nestalo.
Myslíte, že v tom historici na našich badatelských ústavech, vysokých školách a jinde tzv. „jedou“?
Mluvím o specialistech na novověk a pozdější dobu , kteří vědomě či z hlouposti pracují pro církev. Samozřejmě, nelze je zgleichšaltizovat. Mnozí z nich prostě uvěřili interpretacím z textů, které jim byly údajnými autoritami předloženy. Ono to za Rakouska ani Rakouska-Uherska nebylo jednoduché o těchto věcech psát. Existovalo chráněné tabu, a kdo jej porušil, jako třeba T. Bílek, musel počítat s následky. Ani Palacký se neodvážil jít se svojí interpretací za hranici roku 1526:
Tedy za rok nástupu Habsburků na český trůn?
Habsburci byli jen nohsledi římské kurie. Naše tehdejší i dnešní dějiny jsou ale dějinami konfliktu s církví, která zde ve skutečnosti vše řídila, resp. chtěla zde vládnout. A to až do dob husitských, kdy se česká společnost vymkla na nějakou dobu z jejího přímého řízení. To se neodpouští. Ani dnes. Z hlediska římské církve neseme něco jako kolektivní a dědičnou vinu. Vždyť Čechy, resp. česká společnost se staly kolébkou reformace. Tady to tehdy církev projela. Proto musel vzniknout vojenský jezuitský řád, který má za cíl jedno: napravit to. Proto potřebují tu spoustu domácích historiků, aby mohli falšovat české dějiny a snažit se z nás udělat stádo, které bude dělat vše, co oni chtějí. Jejich úkolem není umožnit nám porozumět vlastním dějinám, ale sloužit církvi. I o tom je moje kniha.
Jak tedy Vy hodnotíte to, co se po Bílé hoře (ale i před ní) dělo?
To, že jsme jako společnost přežili, to byl mimořádný, neskutečný výkon. A velká prohra katolické církve. Teď o tom právě píši třetí díl této knihy. Podtitul prvního dílu se jmenuje „Na prahu ztemnění“, podtitul druhého dílu“ Dlouhá černá totalita“ a ten poslední se bude jmenovat „Zjasnění labyrintů“. Možná to pomůže vlastenecky cítícím lidem hlásícím se k dnešní české společnosti ujasnit, čemu jsme zavázáni , ale také povinováni našim předkům.
První republika, resp. její vznik byl evidentním pokusem o odvetu za to, co spojujeme se symbolem Bílé hory. Už se zapomnělo na to, jak 28.října 1918 lidé na Václaváku klekali na zem a zdvíhali ruce k přísaze věrnosti obnovenému státu. Jak hnědá, tak rudá totalita však tyto snahy narušily.
Církevní restituce, kromě toho že jde o jasnou, gigantickou zlodějnu iniciovanou pod heslem „Nakradené musí být vráceno“, jsou velmi promyšleným útokem proti tomu, co lze nazvat národním odkazem. Ono totiž je třeba doplnit, že to, co církev považuje za jí ukradené, bylo ve skutečnosti předtím ukradené nám všem, tedy české společnosti , resp. tomu, co tato společnost v kontinuu dějin byla a je. Restitučním zákonem církev a její lokajské struktury dosáhly – a lze doufat , že jen prozatímně – že je jim jakoby věnováno zpět, co ony předtím ukradly. Něco takového, jako by před soudem zloději, který spáchal loupež a zavraždil oloupeného, někdo vrátil to, co dočasně, mezi loupeží a svým zadržením převzal do svého vlastnictví.
Jak vidíte vývoj do budoucnosti?
Nejdu k volbám. Nebudu přece volit někoho, kdo je nevšímavý k tomuto dění. Nenašel jsem v těch jednoduchých proklamacích kandidátů. Kteří chtějí být zvoleni do Senátu či do zastupitelstvích nic, co by reflektovalo nápravu této nemravnosti a ohavnosti, kterou představuje církevně-restituční zákon a jeho uvádění do reality.
Při dalších parlamentních volbách dostaneme šanci zjistit, jestli nějací kandidáti se touto problematikou a jejím řešením zabývají. Pokud nebudou, mne u voleb nikdo neuvidí. Doufám, že je nás více, a že dříve nebo později dojde k nápravě věcí veřejných, jak by řekl asi Komenský. Samozřejmě, leccos se mezitím z církví nakradeného majetku ve Vatikánu a v jeho nanejvýše problematických bankách ztratí. To bude trest za to, že jsme byli jako společnost tak nevšímaví ke zkušenostem našich předků, k tomu, co nám odkrývá rekonstrukce naší minulosti. Ale pokud máme přežít, musíme se jako společnost bránit.
Děkuji za rozhovor.