11. 10. 2014 eRepublika
Západní masová média už musí lhát trvale. To je ovšem úporná záležitost, která vyžaduje nikoliv invenci, ale denní dřinu. Pak se ovšem tvorbě příliš nedaří. Česká televize, Britské listy a Babišova média by mohla vyprávět, zejména o Ukrajině a Rusku.
Naopak Rusové pronikají do západního mediálního prostoru s jednorázovými výborně připravenými akcemi, které přinášejí dlouhodobý efekt a jsou správně zaměřeny. Navíc do sekundárního účinku přiberou i automatickou reakci protivníka. Jeho podmíněný reflex funguje jako slintání Pavlovova psa. Příklad je zde.
Ruský vládní kanál RT News poslal do Londýna várku reklam, které ukázaly největší lži a trapnosti Blaira, Bushe a Powella ohledně války v Iráku. Varování bylo doprovázeno obecně velmi správným výrokem bránícím svobodu tisku: “This is what happens when there is no second opinion.” (“To se stane, když tu není druhý názor”) To si britské úřady nedaly líbit a ve své tuposti část plakátů zcenzurovaly. Viz velkými písmeny napsaný titul “Redacted” začerňující části plakátu. Vlevo je originál, vpravo zcenzurovaná verze.
Bush a Blair vykřikuje o atomových zbraních Saddáma, které mohou do 45 minut napadnout Západ.
Na dalším tentokrát originálním obrázku Colin Powell ukazuje své slavné trubičky. Všichni ví, že druhá, vylhaná válka v Iráku byla protiprávní. Jen se o tom nesmí nahlas mluvit. Takže kampaň RT News splnila svůj účel na výbornou. Ukázala slovem a příkladem britské vlády na skutečný stav demokracie. Britské listy nám o tom jistě napíší více, sedí přímo u zdroje.